Onderzoeken & Publicaties
Met funding van de Jacob K. Javits Gifted and Talented Students Education Program (U.S. Department of Education) onderzoekt dr. Ophélie Desmet samen met haar team in the VSA hoe we de talent ontwikkeling van kansarme kinderen en kinderen met leer-, emotionele, fysieke, sensorische en / of gedragsmatige uitdaging of stoornis beter kunnen ondersteunen.
Daartoe onderzoeken ze specifiek het effect van dynamisch testen, het identificeren van sociaal-emotionele kenmerken, en het ondersteunen van de sociaal-emotionele ontwikkeling en dit vanuit een positieve psychologie kader.
2019 – 2024
Met funding van de Jacob K. Javits Gifted and Talented Students Education Program (U.S. Department of Education) onderzoekt dr. Ophélie Desmet samen met haar team in the VSA haar schoolwijde aanpak voor talentontwikkeling:
Het Achievement Motivation Enhancement Model (AME+)
Het AME+ combineert verrijking met sociaal-emotionele ondersteuning op school om zo hoogbegaafde en getalenteerde kinderen en jongeren beter te begeleiden in hun talentontwikkeling.
Dr. Ophélie Desmet and her team in the USA are researching her school-wide approach to talent development:
The Achievement Motivation Enhancement Model (AME+)
The AME+ combines cognitive enrichment with affective supports to promote holistic talent development for students in middle and high school. Are you interested in an evidence-based affective curriculum intervention that addresses achievement motivation?
Download dr. Desmet’s AME+ Achievement Motivation Curriculum here
Publicaties
Validity and Utility of the Test of Creative Thinking Drawing Production for Dutch Adolescents
Lees via onderstaande link de volledige publicatie van O. Desmet, M. van Weerdenburg, M. Poelman, L. Hoogeveen, Y. Yang (2021)
Validity Evidence for the Revised Classroom Practices Survey: An Instrument to Measure Teachers’ Differentiation Practices
Lees via onderstaande link de volledige publicatie van N. Pereira, J. Tay, O. Desmet, Y. Maeda, M. Gentry (2021)
Parent Perceptions of Enrichment Program Course Offerings: What about Non-STEM Courses?
Lees via onderstaande link de volledige publicatie van Lee, H. & dr. Desmet, O. A. (2020)
The Achievement Motivation Enhancement Model: Evaluating an effective intervention to resolve underachievement
Lees via onderstaande link de volledige publicatie van dr. Desmet, O. A.(2020)
Neighbors helping neighbors: A university and K-12 school partnership
Lees via onderstaande link de publicatie van Cress, A., Desmet, O. A., & Younker, B. (2020) in Gifted Child Today
Telling a Tale: How Underachievement Develops in Gifted Girls
Neem gerust contact op via mail om een gratis kopie te krijgen van de volledige publicatie